Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przegląd Biblioteczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1981
nas świecie. Bibliotekarz szkolny ma największe możliwości stymulowania spontanicznego procesu postrzegania i przeżywania przez młody, nie ukształtowany do końca organizm ucznia. Działania biblioteki nie wiąże ani 45-minutowa jednostka lekcyjna, ani obowiązek szczegółowego realizowania programu. W bibliotece jest miejsce na swobodne studiowanie tego, co w danej chwili frapuje ucznia-czytelnika, co wydaje mu się potrzebne i interesujące. Biblioteka wreszcie gwarantuje każdemu czytelnikowi przestrzeganie pełnej intymności jego zainteresowań, tajemnicy czytelniczej, nie rezygnując równocześnie z subtelnej i pedagogicznej ich inwigilacji.
Z tych właśnie powodów biblioteki szkolne, ich problemy i działalność powinny znaleźć się w centrum uwagi społeczeństwa, władz a nade wszystko ludzi, którym
nas świecie. Bibliotekarz szkolny ma największe możliwości stymulowania spontanicznego procesu postrzegania i przeżywania przez młody, nie ukształtowany do końca organizm ucznia. Działania biblioteki nie wiąże ani 45-minutowa jednostka lekcyjna, ani obowiązek szczegółowego realizowania programu. W bibliotece jest miejsce na swobodne studiowanie tego, co w danej chwili frapuje ucznia-czytelnika, co wydaje mu się potrzebne i interesujące. Biblioteka wreszcie gwarantuje każdemu czytelnikowi przestrzeganie pełnej intymności jego zainteresowań, tajemnicy czytelniczej, nie rezygnując równocześnie z subtelnej i pedagogicznej ich inwigilacji. &lt;page nr=228&gt;<br>Z tych właśnie powodów biblioteki szkolne, ich problemy i działalność powinny znaleźć się w centrum uwagi społeczeństwa, władz a nade wszystko ludzi, którym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego