Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
badawczego. Ujęcie procesu badawczego jako łańcucha następujących po sobie etapów ma też walory dydaktyczne, gdyż pokazuje Czytelnikowi, jakie czynności badawcze musi wykonać w trakcie rozwiązywania określonego problemu naukowego.

Na wstępie zapoznajmy się - tytułem przykładu - ze schematami spotykanymi w literaturze metodologicznej. Jednym z bardziej reprezentatywnych jest schemat zaproponowany przez Bunge'a (1959; cyt. za: Rudniański, 1975, s. 20-21; 1976). Wyróżnia się w nim 5 etapów, a na każdym z nich od 2 do 4 podetapów:

Etap 1. Ujęcie problemu

1. Dokonanie przeglądu faktów (zebranie określonej grupy faktów, ich wstępna ocena i selekcja z punktu widzenia problemu naukowego).

2. Rozpoznanie problemu (ocena sytuacji i
badawczego. Ujęcie procesu badawczego jako łańcucha następujących po sobie etapów ma też walory dydaktyczne, gdyż pokazuje Czytelnikowi, jakie czynności badawcze musi wykonać w trakcie rozwiązywania określonego problemu naukowego.<br><br>Na wstępie zapoznajmy się - tytułem przykładu - ze schematami spotykanymi w literaturze metodologicznej. Jednym z bardziej reprezentatywnych jest schemat zaproponowany przez Bunge'a (1959; cyt. za: Rudniański, 1975, s. 20-21; 1976). Wyróżnia się w nim 5 etapów, a na każdym z nich od 2 do 4 podetapów:<br><br>&lt;tit&gt;Etap 1. Ujęcie problemu&lt;/&gt;<br><br> 1. Dokonanie przeglądu faktów (zebranie określonej grupy faktów, ich wstępna ocena i selekcja z punktu widzenia problemu naukowego).<br><br> 2. Rozpoznanie problemu (ocena sytuacji i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego