Typ tekstu: Książka
Autor: Krzymowska-Kostrowicka Alicja
Tytuł: Geoekologia turystyki i wypoczynku
Rok: 1997
w sobie; uczenie się przez zabawę. Jest to forma zbyt mało doceniana, a, jak pisze R.Fagen (1981), "zabawa jest zachowaniem służącym rozwojowi, ćwiczeniu i utrzymywaniu zdolności cielesnych lub poznawczych oraz taktyki i strategii przydatnych w relacjach socjalnych ...zabawa jest więc działaniem poznawczym, stymuluje rozwój efektorów, receptorów i korteksu mózgu" (cyt. za W. Kunickim-Goldfingerem 1989, s. 240). Zabawa wyostrza percepcję, tworzy nowe skojarzenia, w tym również twórcze. Omówione sposoby zdobywania wiedzy tworzą zręby wszelkich procesów intelektualnych, zwłaszcza myślenia i postrzegania. Myślenie może być konkretne i abstrakcyjne, twórcze i odtwórcze, a nawet wytwórcze, np. w działalności artystycznej. W procesie postrzegania uczestniczą wszystkie
w sobie; uczenie się przez zabawę. Jest to forma zbyt mało doceniana, a, jak pisze R.Fagen (1981), "zabawa jest zachowaniem służącym rozwojowi, ćwiczeniu i utrzymywaniu zdolności cielesnych lub poznawczych oraz taktyki i strategii przydatnych w relacjach socjalnych ...zabawa jest więc działaniem poznawczym, stymuluje rozwój efektorów, receptorów i korteksu mózgu" (cyt. za W. Kunickim-Goldfingerem 1989, s. 240). Zabawa wyostrza percepcję, tworzy nowe skojarzenia, w tym również twórcze. Omówione sposoby zdobywania wiedzy tworzą zręby wszelkich procesów intelektualnych, zwłaszcza myślenia i postrzegania. Myślenie może być konkretne i abstrakcyjne, twórcze i odtwórcze, a nawet wytwórcze, np. w działalności artystycznej. W procesie postrzegania uczestniczą wszystkie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego