Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
i afirmacja są utożsamiane (na przykład "i tak, i nie"; "i
jest, i nie jest"; "zmienne i jednocześnie niezmienne"). Wszystkie inne sądy
mogą być uznane za prawdy cząstkowe wskazujące na jeden z aspektów

'absolutnie sprzecznej samotożsamości', o ile nie są uważane za adekwatne
do rzeczywistości. Na przykład "jest" jest prawdą cząstkową sądu paradoksowego:
"i jest, i nie jest", który jest adekwatny do rzeczywistości jako
'absolutnie sprzecznej samotożsamości'. Z punktu widzenia 'logiki paradoksu'
nieprawdziwe są sądy nie uznające za prawdę cząstkową swojej negacji, na
przykład "prawda, że jest, nieprawda, że nie jest".
Mistrzowie zen zdawali sobie sprawę, iż nieuznanie przez nich za
i afirmacja są utożsamiane (na przykład "i tak, i nie"; "i <br>jest, i nie jest"; "zmienne i jednocześnie niezmienne"). Wszystkie inne sądy <br>mogą być uznane za prawdy cząstkowe wskazujące na jeden z aspektów <br>&lt;page nr=171&gt;<br>'absolutnie sprzecznej samotożsamości', o ile nie są uważane za adekwatne <br>do rzeczywistości. Na przykład "jest" jest prawdą cząstkową sądu paradoksowego: <br>"i jest, i nie jest", który jest adekwatny do rzeczywistości jako <br>'absolutnie sprzecznej samotożsamości'. Z punktu widzenia 'logiki paradoksu' <br>nieprawdziwe są sądy nie uznające za prawdę cząstkową swojej negacji, na <br>przykład "prawda, że jest, nieprawda, że nie jest". <br>Mistrzowie zen zdawali sobie sprawę, iż nieuznanie przez nich za
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego