Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Cosmopolitan
Nr: 6
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
rodzaj wtajemniczenia, bez którego życie pozbawione jest smaku i sensu.

Sprośne spółkowanie

Początek europejskiej niechęci do seksualności ma swój początek w Średniowieczu. Chrześcijaństwo niemal od samego początku potępiało nie tylko "złą żądzę", ale i miłość, małżeństwo (sic!), przede wszystkim zaś ciało. Według Grzegorza Wielkiego, społeczność ludzka dzieli się na elitę, czyli wstrzemięźliwych i marną resztę, czyli małżonków, a więc tych, którzy nie potrafią oprzeć się pokusom ciała: "Między małżonkami a wstrzemięźliwymi przebiega różnica podobna do tej, która przebiega między złem a dobrem". Marzeniem św. Augustyna jest "płodzić bez lubieżności". Dobrzy mnisi są nie tylko wstrzemięźliwi, ale i dziewiczo czyści aż do
rodzaj wtajemniczenia, bez którego życie pozbawione jest smaku i sensu. <br><br>&lt;tit&gt;Sprośne spółkowanie&lt;/&gt;<br><br>Początek europejskiej niechęci do seksualności ma swój początek w Średniowieczu. Chrześcijaństwo niemal od samego początku potępiało nie tylko "złą żądzę", ale i miłość, małżeństwo (sic!), przede wszystkim zaś ciało. Według Grzegorza Wielkiego, społeczność ludzka dzieli się na elitę, czyli wstrzemięźliwych i marną resztę, czyli małżonków, a więc tych, którzy nie potrafią oprzeć się pokusom ciała: "Między małżonkami a wstrzemięźliwymi przebiega różnica podobna do tej, która przebiega między złem a dobrem". Marzeniem św. Augustyna jest "płodzić bez lubieżności". Dobrzy mnisi są nie tylko wstrzemięźliwi, ale i dziewiczo czyści aż do
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego