Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 02.20 (8)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
że marynarze nie zrozumieli komend wydawanych przez oficerów. Katastrofy są najczęściej skutkiem złego stanu technicznego statku, sztormu, błędu w nawigacji, złego rozłożenia ładunku albo wzięcia pod pokład ładunku, którego statek nie powinien przewozić. Przyczyną wypadków są też wybuchy zbiorników wypełnionych oparami paliw lub innych substancji chemicznych. Dochodzi do nich podczas czyszczenia zbiorników lub prac remontowych przeprowadzanych przed wejściem do portów, żeby nie zanieczyszczać wód portowych, co jest karane grzywną. Statki tanich bander rzadko trafiają do stoczni remontowych, gdyż to kosztuje. Znacznie taniej jest zatrudnić na czas rejsu dodatkowych ludzi, którzy przeprowadzą niezbędne prace. Jeśli standardowa załoga statku liczy 19-20 marynarzy
że marynarze nie zrozumieli komend wydawanych przez oficerów. Katastrofy są najczęściej skutkiem złego stanu technicznego statku, sztormu, błędu w nawigacji, złego rozłożenia ładunku albo wzięcia pod pokład ładunku, którego statek nie powinien przewozić. Przyczyną wypadków są też wybuchy zbiorników wypełnionych oparami paliw lub innych substancji chemicznych. Dochodzi do nich podczas czyszczenia zbiorników lub prac remontowych przeprowadzanych przed wejściem do portów, żeby nie zanieczyszczać wód portowych, co jest karane grzywną. Statki tanich bander rzadko trafiają do stoczni remontowych, gdyż to kosztuje. Znacznie taniej jest zatrudnić na czas rejsu dodatkowych ludzi, którzy przeprowadzą niezbędne prace. Jeśli standardowa załoga statku liczy 19-20 marynarzy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego