Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Studia Socjologiczne
Nr: 4
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1976
problemową, pozwalającą dostrzec istotne zróżnicowania formułowanych sądów, jest uwzględnianie (bądź nie) zagadnienia "typu wykształcenia". rozpatrywane dotychczas przykłady były przejawem ograniczenia treści czynnika wykształcenia do jego "poziomu". Ważnym uzupełnieniem - w świetle wyników wielu badań - jest kwestia typu.
Oto przykłady:
"[...] kryterium kierunku studiów różnicuje znacznie silniej badana zbiorowość ze względu na nasilenie czytelnictwa niż kryterium zawodu i stanowiska".
"W naszej rzeczywistości społecznej podstawowym wskaźnikiem jest [...] wykształcenie, które powoduje nie tylko wiele innych cech społecznych respondenta. idzie jednak nie tylko o poziom wykształcenia, ale także o jego typ".
Podobne stanowisko prezentują również M. Czerwiński, A. Kłoskowska, A. Siciński i inni.
Ograniczony do wybranych tylko
problemową, pozwalającą dostrzec istotne zróżnicowania formułowanych sądów, jest uwzględnianie (bądź nie) zagadnienia "typu wykształcenia". rozpatrywane dotychczas przykłady były przejawem ograniczenia treści czynnika wykształcenia do jego "poziomu". Ważnym uzupełnieniem - w świetle wyników wielu badań - jest kwestia typu.<br>Oto przykłady:<br>"[...] kryterium kierunku studiów różnicuje znacznie silniej badana zbiorowość ze względu na nasilenie czytelnictwa niż kryterium zawodu i stanowiska".<br>"W naszej rzeczywistości społecznej podstawowym wskaźnikiem jest [...] wykształcenie, które powoduje nie tylko wiele innych cech społecznych respondenta. idzie jednak nie tylko o poziom wykształcenia, ale także o jego typ".<br>Podobne stanowisko prezentują również M. Czerwiński, A. Kłoskowska, A. Siciński i inni.<br>Ograniczony do wybranych tylko
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego