Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
poza płaską planszę dzięki tym prostym plamom, ale jednocześnie dają wrażenie przytłaczającej ciszy (Milczenie) i każą myśleć o pustce. W grafikach Ziarnista zieleń i Carte blanche w tej pustce i milczeniu pogrąża się człowiek - część przestrzeni.
Dziwna to zatem antynomia - otwartość, bezmiar i cisza, milczenie - prawie zamknięcie.
Grafik Krzywobłockiego nie da się rozumieć jednoznacznie. Można tylko próbować uchwycić ten element, którym one najsilniej oddziaływają. Dla mnie jest to właśnie wrażenie bezmiernej pustki i ciszy. Chociaż z drugiej strony w tych grafikach nie ma bezruchu. Wygięte bruzdy ziemi i kontratakujące płaszczyzny nieba dają wrażenie ruchu, mimo iż jest to ruch spokojny, jakgdyby
poza płaską planszę dzięki tym prostym plamom, ale jednocześnie dają wrażenie przytłaczającej ciszy (Milczenie) i każą myśleć o pustce. W grafikach Ziarnista zieleń i Carte blanche w tej pustce i milczeniu pogrąża się człowiek - część przestrzeni.<br> Dziwna to zatem antynomia - otwartość, bezmiar i cisza, milczenie - prawie zamknięcie.<br> Grafik Krzywobłockiego nie da się rozumieć jednoznacznie. Można tylko próbować uchwycić ten element, którym one najsilniej oddziaływają. Dla mnie jest to właśnie wrażenie bezmiernej pustki i ciszy. Chociaż z drugiej strony w tych grafikach nie ma bezruchu. Wygięte bruzdy ziemi i kontratakujące płaszczyzny nieba dają wrażenie ruchu, mimo iż jest to ruch spokojny, jakgdyby
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego