Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
to samo pytanie: "Nie, nie
byłem tu nigdy", lecz Zhaozhou znów odpowiedział: "Napij się herbaty".
Kiedy jeszcze inny mnich wyraził swoje zdziwienie, iż na różne odpowiedzi
mistrz zareagował tak samo, mistrz powiedział: "Napij się herbaty".
3.3.2. SĄDY PARADOKSOWE NIEBIEGUNOWE
W naukach mistrzów zen możemy znaleźć takie wypowiedzi, które dają
się wyjaśnić
tylko z punktu widzenia 'absolutnie sprzecznej samotożsamości'
pojęć różnych, czyli znaków przeciwstawnych niebiegunowych.

W swoim poemacie Wyryte na wierzącej jaźni Sengcan, Trzeci Patriarcha zen,
pisał: "Jedno jest we wszystkim, a wszystko jest w jednym". "W jedności
pustki dwa są jednym. A każde z nich zawiera w sobie wszystko inne".
Co
to samo pytanie: "Nie, nie <br>byłem tu nigdy", lecz Zhaozhou znów odpowiedział: "Napij się herbaty". <br>Kiedy jeszcze inny mnich wyraził swoje zdziwienie, iż na różne odpowiedzi <br>mistrz zareagował tak samo, mistrz powiedział: "Napij się herbaty". <br>&lt;tit&gt;3.3.2. SĄDY PARADOKSOWE NIEBIEGUNOWE&lt;/&gt; <br>W naukach mistrzów zen możemy znaleźć takie wypowiedzi, które dają <br>się wyjaśnić tylko z punktu widzenia 'absolutnie sprzecznej samotożsamości' <br>pojęć różnych, czyli znaków przeciwstawnych niebiegunowych. <br>&lt;page nr=172&gt;<br>W swoim poemacie Wyryte na wierzącej jaźni Sengcan, Trzeci Patriarcha zen, <br>pisał: "Jedno jest we wszystkim, a wszystko jest w jednym". "W jedności <br>pustki dwa są jednym. A każde z nich zawiera w sobie wszystko inne". <br>Co
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego