Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
do wytworzenia w czytelniku przekonania, że oto znalazł się na progu wielkiej tajemnicy, której odkrycie jest możliwe tylko dzięki rozpoczęciu praktyki pod okiem mistrza zen.
1.4. UNIWERSALISTYCZNA INTERPRETACJA ZEN
Kiyohide Kirita uważał zen za istotę religijności, będącą źródłem nie
tylko buddyzmu, ale wszystkich innych religii. Podkreślał, że wszystkie religie
dają się "sprowadzić do tego jednego pierwotnego źródła". Tak pojęte zen
jest uniwersalne i dlatego należy odróżnię je od historycznego buddyzmu zen.

Jednym z japońskich mistrzów, który uważał zen za istotę wszelkich
religii, był Zenkei Shibayama, przeor klasztoru Nanzenji. Twierdził on, że
ten, kto wkracza na drogę zen, nie musi porzucać własnej
do wytworzenia w czytelniku przekonania, że oto znalazł się na progu wielkiej tajemnicy, której odkrycie jest możliwe tylko dzięki rozpoczęciu praktyki pod okiem mistrza zen. <br>&lt;tit&gt;1.4. UNIWERSALISTYCZNA INTERPRETACJA ZEN&lt;/&gt; <br>Kiyohide Kirita uważał zen za istotę religijności, będącą źródłem nie <br>tylko buddyzmu, ale wszystkich innych religii. Podkreślał, że wszystkie religie <br>dają się "sprowadzić do tego jednego pierwotnego źródła". Tak pojęte zen <br>jest uniwersalne i dlatego należy odróżnię je od historycznego buddyzmu zen. <br>&lt;page nr=36&gt;<br>Jednym z japońskich mistrzów, który uważał zen za istotę wszelkich <br>religii, był Zenkei Shibayama, przeor klasztoru Nanzenji. Twierdził on, że <br>ten, kto wkracza na drogę zen, nie musi porzucać własnej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego