Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dzień Dobry
Nr: 16.03
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
Radomia na stacji Warszawa-Okęcie, a na Siekierki prowadzi przez Piaseczno i Konstancin.

Pomysł nie jest nowy, bo powstał już cztery lata temu. Lansuje go radna powiatu piaseczyńskiego Maria Bernacka-Rheims. Metro II ma odciążyć drogowe połączenia z Warszawą - Puławską, Przyczółkową. Codziennie przejeżdżają nimi tysiące aut, a autobusy już nie dają sobie rady z przewożeniem ludzi. Liczącą 28 km linię obsługiwałyby spalinowe autobusy szynowe. - Elektryfikacja bocznicy znacznie podniosłaby koszty przedsięwzięcia - tłumaczy Bogumił Gierałtowski z Kolprojektu.

Trasa zaczynałaby się w Mirkowie, potem na wysokości Nowej Iwicznej łączyłaby się z linią radomską. Autobus kończyłby bieg na Dworcu Zachodnim, choć zdaniem specjalistów korzystniejsze byłoby doprowadzenie linii
Radomia na stacji Warszawa-Okęcie, a na Siekierki prowadzi przez Piaseczno i Konstancin. <br><br>Pomysł nie jest nowy, bo powstał już cztery lata temu. Lansuje go radna powiatu piaseczyńskiego Maria Bernacka-Rheims. Metro II ma odciążyć drogowe połączenia z Warszawą - Puławską, Przyczółkową. Codziennie przejeżdżają nimi tysiące aut, a autobusy już nie dają sobie rady z przewożeniem ludzi. Liczącą 28 km linię obsługiwałyby spalinowe autobusy szynowe. - Elektryfikacja bocznicy znacznie podniosłaby koszty przedsięwzięcia - tłumaczy Bogumił Gierałtowski z Kolprojektu. <br><br>Trasa zaczynałaby się w Mirkowie, potem na wysokości Nowej Iwicznej łączyłaby się z linią radomską. Autobus kończyłby bieg na Dworcu Zachodnim, choć zdaniem specjalistów korzystniejsze byłoby doprowadzenie linii
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego