Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
przyszłości. Zmiany te determinowane są przez artystę, który jest
twórcą całej struktury dzieła.
Ponadto, dzieło sztuki traktowane jest jako system sztuczny, celowy,
co oznacza, że jego struktura jest budowana zamysłem artysty w celu
uzyskania odpowiedniego kontaktu z odbiorcą, także jako system
adaptacyjny - tzn. taki, który może spełniać swoją funkcję w dających
się określić
, zmiennych granicach w stosunku do otoczenia; stabilny, co
gwarantuje jego budowa wewnętrzna; i co jest istotne, samoorganizujący
się, co wynikać będzie z analizy dzieła sztuki na gruncie teorii
systemów.
Przyjmujemy, że dzieło odwzorowuje rzeczywistość (przynajmniej
artysty), przez co staje się jej modelem. Każdy odbiorca ma do
dyspozycji także jedynie model
przyszłości. Zmiany te determinowane są przez artystę, który jest<br>twórcą całej struktury dzieła.<br> Ponadto, dzieło sztuki traktowane jest jako system sztuczny, celowy,<br>co oznacza, że jego struktura jest budowana zamysłem artysty w celu<br>uzyskania odpowiedniego kontaktu z odbiorcą, także jako system<br>adaptacyjny - tzn. taki, który może spełniać swoją funkcję w dających<br>się określić, zmiennych granicach w stosunku do otoczenia; stabilny, co<br>gwarantuje jego budowa wewnętrzna; i co jest istotne, samoorganizujący<br>się, co wynikać będzie z analizy dzieła sztuki na gruncie teorii<br>systemów.<br> Przyjmujemy, że dzieło odwzorowuje rzeczywistość (przynajmniej<br>artysty), przez co staje się jej modelem. Każdy odbiorca ma do<br>dyspozycji także jedynie model
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego