Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
pojedynczym odbiorze. Dynamizacja jest tym elementem naszej analizy,
który umożliwia przejście od tego, co obiektywne, do tego, co
subiektywne w aspekcie poznawania sztuki. Sam proces jest pozaczasowy i
możemy twierdzić, że prowadzi do subiektywizacji dzieła sztuki. Do
odbiorcy należy to, jak dalece potrafi zdynamizować daną strukturę
rudymentarną, lub inaczej, jak dalece ona dla niego się zdynamizuje.
Nie zaprzecza to temu, że przedmioty, np. natury, są dla nas "ładne"
lub "brzydkie". Mają swoją strukturę i my jako odbiorcy zauważamy tam
ślady piękna lub innych wartości. Niczego w nich nie konkretyzujemy, -
gdyż, jak pisze Ingarden - konkretyzować można jedynie schematyczne
dzieło sztuki wraz z
pojedynczym odbiorze. Dynamizacja jest tym elementem naszej analizy,<br>który umożliwia przejście od tego, co obiektywne, do tego, co<br>subiektywne w aspekcie poznawania sztuki. Sam proces jest pozaczasowy i<br>możemy twierdzić, że prowadzi do subiektywizacji dzieła sztuki. Do<br>odbiorcy należy to, jak dalece potrafi zdynamizować daną strukturę<br>rudymentarną, lub inaczej, jak dalece ona dla niego się zdynamizuje.<br> Nie zaprzecza to temu, że przedmioty, np. natury, są dla nas "ładne"<br>lub "brzydkie". Mają swoją strukturę i my jako odbiorcy zauważamy tam<br>ślady piękna lub innych wartości. Niczego w nich nie konkretyzujemy, -<br>gdyż, jak pisze Ingarden - konkretyzować można jedynie schematyczne<br>dzieło sztuki wraz z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego