Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
jest coś,
co transceduje świadome ego. To coś nie jest czymś zewnętrznym w stosunku
do ego, ale czymś, z czego wyłania się świadome ego. Nie jest to jednak
nieświadomość ani jakiś pierwotny instynkt. Takie myślenie to kolejny błąd
logiki klasycznej".

Nie można więc uważać człowieka za pana wszechświata, czyli jedynego
dawcę sensu czy twórcę wartości. Nishida pisał: "'Jaźń jednostkowa' jest we
wszystkich aspektach samowyrażeniem Absolutu. Ego nie jest 'człowiekiem-
-bogiem' (jap. jinshin) w rozumieniu Nietzschego, ale 'człowiekiem Boga'
(jap. kami no hito), 'poddanym Pana' (jap. shu no shimobe). Ci, którzy myślą
o religii z punktu widzenia logiki klasycznej, uważają pewnie, że
jest coś, <br>co transceduje świadome ego. To coś nie jest czymś zewnętrznym w stosunku <br>do ego, ale czymś, z czego wyłania się świadome ego. Nie jest to jednak <br>nieświadomość ani jakiś pierwotny instynkt. Takie myślenie to kolejny błąd <br>logiki klasycznej". &lt;/&gt;<br>&lt;page nr=298&gt;<br>Nie można więc uważać człowieka za pana wszechświata, czyli jedynego <br>dawcę sensu czy twórcę wartości. Nishida pisał: "'Jaźń jednostkowa' jest we <br>wszystkich aspektach samowyrażeniem Absolutu. Ego nie jest 'człowiekiem- <br>-bogiem' (jap. jinshin) w rozumieniu Nietzschego, ale 'człowiekiem Boga' <br>(jap. kami no hito), 'poddanym Pana' (jap. shu no shimobe). Ci, którzy myślą <br>o religii z punktu widzenia logiki klasycznej, uważają pewnie, że
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego