Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
związana kolejno z Odéonem, z Porte-Saint-Martin i z Renaissance, czasem występowała w Comédie Française. Najlepsza w rolach uwielbianych i wrażliwych heroin, jak Adela w Antony Dumasa, grała w wielu sztukach Hugo, między innymi Donnę Sol we wznowieniu Hernaniego. Największy zachwyt krytyków wzbudziła jako Kitty Bell w Czattertonie Alfreda de Vigny (1835). Sensacją stał się wspólny występ Dorval i pierwszej oraz niebywale zawistnej aktorki paryskich scen, panny Mars, w sztuce Hugo Angelo, tyran Padwy (1834); odtwarzały dwie równorzędne role kobiece, prezentując przeciwstawne, romantyczny i klasyczny, style gry.
Fryderyk Lemaître (1798-1876), świetny zarówno w rolach komicznych jak dramatycznych, był najwybitniejszym
związana kolejno z Odéonem, z Porte-Saint-Martin i z Renaissance, czasem występowała w Comédie Française. Najlepsza w rolach uwielbianych i wrażliwych heroin, jak Adela w Antony Dumasa, grała w wielu sztukach Hugo, między innymi Donnę Sol we wznowieniu Hernaniego. Największy zachwyt krytyków wzbudziła jako Kitty Bell w Czattertonie Alfreda de Vigny (1835). Sensacją stał się wspólny występ Dorval i pierwszej oraz niebywale zawistnej aktorki paryskich scen, panny Mars, w sztuce Hugo Angelo, tyran Padwy (1834); odtwarzały dwie równorzędne role kobiece, prezentując przeciwstawne, romantyczny i klasyczny, style gry.<br>Fryderyk Lemaître (1798-1876), świetny zarówno w rolach komicznych jak dramatycznych, był najwybitniejszym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego