Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 01.03 (1)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
komu udaje się uzyskać tak uniwersalny wyraz artystyczny jak Jakimowskiemu.
3. Ryszard Brylski - za film "Żurek", którym przypomniał, że nawet ludzie pogrążeni w skrajnej biedzie i przesunięci na margines egzystencji mają niezbywalne prawo do godności.

Jerzy Płażewski "Kino"

1. Jerzy Stuhr - za "Pogodę na jutro". Stuhr nie należy do pokolenia debiutantów. Ale właśnie jemu udało się najtrafniej wpleść w zadziorną sagę rodzinną siedem grzechów głównych naszej przemienionej rzeczywistości.
2. Ryszard Brylski - za "Żurek". Część zasług Brylskiego można przypisać opowiadaniu Olgi Tokarczuk. Ale reżyser udowodnił, że wie, czym jest kino. Wystrzega się słów wszędzie tam, gdzie nawet złożoną fabułę opowiada obrazem, wizualną
komu udaje się uzyskać tak uniwersalny wyraz artystyczny jak Jakimowskiemu. <br>3. Ryszard Brylski - za film "Żurek", którym przypomniał, że nawet ludzie pogrążeni w skrajnej biedzie i przesunięci na margines egzystencji mają niezbywalne prawo do godności. <br><br>&lt;tit&gt;Jerzy Płażewski "Kino"&lt;/&gt;<br> <br>1. Jerzy Stuhr - za "Pogodę na jutro". Stuhr nie należy do pokolenia debiutantów. Ale właśnie jemu udało się najtrafniej wpleść w zadziorną sagę rodzinną siedem grzechów głównych naszej przemienionej rzeczywistości. <br>2. Ryszard Brylski - za "Żurek". Część zasług Brylskiego można przypisać opowiadaniu Olgi Tokarczuk. Ale reżyser udowodnił, że wie, czym jest kino. Wystrzega się słów wszędzie tam, gdzie nawet złożoną fabułę opowiada obrazem, wizualną
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego