Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok: 1994
sensie tego słowa.
Pod względem formalnym problem decyzji indywidualnej reprezentowany jest przez układ (tzw. macierz) liczb: vu,-v, i = 1, 2, -, m, j = 1, 2, -, n . Wiersze reprezentują możliwe do podjęcia działania, kolumny zaś - stany rzeczy, od których zależą skutki owych działań. Liczba u,- jest wyrazem oceny (z punktu widzenia decydenta) sytuacji zrealizowanej przez działanie i przy zajściu stanu rzeczy j .
Jeśli decydent potrafi przypisać poszczególnym stanom rzeczy prawdopodobieństwa ich zajścia, powiedzmy p- , to dla każdego działania można ustalić przeciętną wartość, jaką ono realizuje. Ogólnie, dla działania i wartość ta wynosi: 1-= u,- p- . Racjonalne jest wówczas podjęcie działania, które tę
sensie tego słowa.<br> Pod względem formalnym problem decyzji indywidualnej reprezentowany jest przez układ (tzw. macierz) liczb: vu,-v, i = 1, 2, -, m, j = 1, 2, -, n . Wiersze reprezentują możliwe do podjęcia działania, kolumny zaś - stany rzeczy, od których zależą skutki owych działań. Liczba u,- jest wyrazem oceny (z punktu widzenia decydenta) sytuacji zrealizowanej przez działanie i przy zajściu stanu rzeczy j .<br> Jeśli decydent potrafi przypisać poszczególnym stanom rzeczy prawdopodobieństwa ich zajścia, powiedzmy p- , to dla każdego działania można ustalić przeciętną wartość, jaką ono realizuje. Ogólnie, dla działania i wartość ta wynosi: 1-= u,- p- . Racjonalne jest wówczas podjęcie działania, które tę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego