Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 5
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
W pierwszej ekipie pilotów znaleźli się: Kazimierz Burzyński, Klemens Długaszewski, Stanisław Płonczyński, a później Ludwik Tokarczyk. W latach dwudziestych przewozili rocznie około 16 tys. pasażerów. Korzystano wówczas z 20 samolotów, które w powietrzu przebywały od 2 tys. do 7 tys. godzin rocznie i obsługiwały 9 miast. Mimo to lotnictwo było deficytowe.

Jubilatka

2 stycznia 1929 roku rozpoczęła działalność spółka państwowo-samorządowa, utworzona z dotychczas działających towarzystw lotniczych w Polsce. Jej dyrektorem został Tomasz Turbiak. Tego samego roku w Warszawie podpisano międzynarodową konwencję, dotyczącą przewozów lotniczych. Pod koniec roku spółka przyjęła nazwę "Polskie Linie Lotnicze LOT" i znak firmowy żurawia. Zwiększono liczbę
W pierwszej ekipie pilotów znaleźli się: Kazimierz Burzyński, Klemens Długaszewski, Stanisław Płonczyński, a później Ludwik Tokarczyk. W latach dwudziestych przewozili rocznie około 16 tys. pasażerów. Korzystano wówczas z 20 samolotów, które w powietrzu przebywały od 2 tys. do 7 tys. godzin rocznie i obsługiwały 9 miast. Mimo to lotnictwo było deficytowe.<br><br>&lt;tit&gt;Jubilatka&lt;/&gt;<br><br>2 stycznia 1929 roku rozpoczęła działalność spółka państwowo-samorządowa, utworzona z dotychczas działających towarzystw lotniczych w Polsce. Jej dyrektorem został Tomasz Turbiak. Tego samego roku w Warszawie podpisano międzynarodową konwencję, dotyczącą przewozów lotniczych. Pod koniec roku spółka przyjęła nazwę "Polskie Linie Lotnicze LOT" i znak firmowy żurawia. Zwiększono liczbę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego