tożsamość przeciwieństw, <br>świadczy także paradoksowa definicja 'oświecenia' jako 'nierozróżniającego <br>rozróżniania' (jap. mufumbetsu no fumbetsu). Określenia tego używał <br>Daisetsu Suzuki, a Nishida przejął je od niego, podkreślając, że stan, <br>w którym postrzegana jest 'absolutnie sprzeczna samotożsamość' wszystkich <br>fenomenów, nie jest brakiem rozróżniania. <br>Warto zauważyć, że 'nierozróżniające rozróżnianie' jest sformułowaniem <br>nawiązującym do definicji stanu 'oświecenia' Szóstego Patriarchy zen, <br>Huinenga (jap. Eno , 638-713). Huineng twierdził, że 'oświecenie' jest stanem <br>'nie-myślenia' (sanskr. aksana; chiń. wunian; jap. munen), w którym "nie <br>myślimy nawet wtedy, gdy myślimy". <br>Inaczej mówiąc, 'nie-myślenie' j e s t myśleniem i jednocześnie n i e j e s t