Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
możliwych postaw wobec obiektu na postawy oparte na komponencie kognitywnym, komponencie emocjonalnym oraz komponencie behawioralnym.
Efektywna konstrukcja przekazu reklamowego wymaga też uwzględnienia procesu zmiany postawy odbiorcy zarówno wobec desygnatów wiadomości, jak i nadawcy w czasie kolejnych ekspozycji komunikatu. Fakt ten uwzględniają modele McGuire'a oraz Fishbeina-Ajzena. W modelach tych postawa definiowana jest jako wiązka atrybutów, odnoszących się do obiektu, powiązana z istniejącymi wobec nich oczekiwaniami.
McGuire wiąże prawidłowości zmiany postaw, będące wynikiem aktów perswazji, z czterema podstawowymi etapami. Stadia te określane są przez procesy decydujące o zauważeniu komunikatu, zdolności odbiorcy do zrozumienia jego treści, uleganiu przez odbiorcę prezentowanej argumentacji oraz trwałości
możliwych postaw wobec obiektu na postawy oparte na komponencie kognitywnym, komponencie emocjonalnym oraz komponencie behawioralnym. <br>Efektywna konstrukcja przekazu reklamowego wymaga też uwzględnienia procesu zmiany postawy odbiorcy zarówno wobec desygnatów wiadomości, jak i nadawcy w czasie kolejnych ekspozycji komunikatu. Fakt ten uwzględniają modele McGuire'a oraz Fishbeina-Ajzena. W modelach tych postawa definiowana jest jako wiązka atrybutów, odnoszących się do obiektu, powiązana z istniejącymi wobec nich oczekiwaniami. <br>McGuire wiąże prawidłowości zmiany postaw, będące wynikiem aktów perswazji, z czterema podstawowymi etapami. Stadia te określane są przez procesy decydujące o zauważeniu komunikatu, zdolności odbiorcy do zrozumienia jego treści, uleganiu przez odbiorcę prezentowanej argumentacji oraz trwałości
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego