Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
od chińskiego mistrza Daozhe Chaoyuana (jap. Dosha Chogen,
?-1660).
Nie tylko więc Kitaro Nishida nie był usatysfakcjonowany potwierdzeniem
'oświecenia' uzyskanym od swego mistrza. Suzuki Shosan (1579-1655), Ungo
Kiyo (1582-1659) czy też Daigu Sochiku (1584-1669) także kwestionowali
autorytet swoich mistrzów.
Dokyo Etan (1642-1721), nauczyciel Hakuina, twierdził, że "degeneracja
szkoły zen w Chinach rozpoczęła się w okresie Song i doprowadziła do

upadku zen za dynastii Ming". Hakuin w podeszłym wieku zgodził się
z szokującymi go początkowo słowami mistrza, że w Japonii ślady prawdziwego
przekazu zen są niezwykle słabe, gdyż większość japońskich mistrzów zen
to nędzni naśladowcy, którzy nie mają
od chińskiego mistrza Daozhe Chaoyuana (jap. Dosha Chogen, <br>?-1660). <br>Nie tylko więc Kitaro Nishida nie był usatysfakcjonowany potwierdzeniem <br>'oświecenia' uzyskanym od swego mistrza. Suzuki Shosan (1579-1655), Ungo <br>Kiyo (1582-1659) czy też Daigu Sochiku (1584-1669) także kwestionowali <br>autorytet swoich mistrzów. <br>Dokyo Etan (1642-1721), nauczyciel Hakuina, twierdził, że "degeneracja <br>szkoły zen w Chinach rozpoczęła się w okresie Song i doprowadziła do <br>&lt;page nr=64&gt;<br>upadku zen za dynastii Ming". Hakuin w podeszłym wieku zgodził się <br>z szokującymi go początkowo słowami mistrza, że w Japonii ślady prawdziwego <br>przekazu zen są niezwykle słabe, gdyż większość japońskich mistrzów zen <br>to nędzni naśladowcy, którzy nie mają
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego