Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
pogłębienie tego zaangażowania i bardziej precyzyjnego ukierunkowania odbioru zapisanych informacji, niż ma to miejsce w przypadku sloganu, obrazu oraz formy komunikatu. Tekst to oczywiście komunikat werbalny, a więc kodowany w sposób najbliższy naszym potocznym doświadczeniom komunikacyjnym. Jednak w porównaniu z wypowiedziami oraz tekstami powstającymi bez presji pojemności i uwzględniania wpływu dekoncentracji uwagi odbiorcy, tekst reklamowy jest nośnikiem bardzo specyficznym. W pewnym sensie w swej konstrukcji jest zbliżony do krótkiego artykułu prasowego, jaki publikuje się na pierwszej stronie gazety, by następnie rozwinąć go gdzieś w środku numeru. Z reguły jednak odnosi się do mniej nośnej problematyki, a jego znaczenie silnie wiąże się
pogłębienie tego zaangażowania i bardziej precyzyjnego ukierunkowania odbioru zapisanych informacji, niż ma to miejsce w przypadku sloganu, obrazu oraz formy komunikatu. Tekst to oczywiście komunikat werbalny, a więc kodowany w sposób najbliższy naszym potocznym doświadczeniom komunikacyjnym. Jednak w porównaniu z wypowiedziami oraz tekstami powstającymi bez presji pojemności i uwzględniania wpływu dekoncentracji uwagi odbiorcy, tekst reklamowy jest nośnikiem bardzo specyficznym. W pewnym sensie w swej konstrukcji jest zbliżony do krótkiego artykułu prasowego, jaki publikuje się na pierwszej stronie gazety, by następnie rozwinąć go gdzieś w środku numeru. Z reguły jednak odnosi się do mniej nośnej problematyki, a jego znaczenie silnie wiąże się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego