nazwiskami, a te, które są,<br>osiągają zawrotne ceny. Natomiast ciągle jeszcze łatwo „upolować”<br>bardzo interesujący artystycznie obraz malarzy spoza encyklopedycznej<br>ekstraklasy.<br>6. Nie kupować replik. Kolejna Dziewczynka z ptaszkiem Hofmana, Starość<br>i młodość Axentowicza, Ułan na koniu Kossaka czy Kwiaty w wazonie<br>Karpińskiego, choć nierzadko o dużych walorach dekoracyjnych, a czasami<br>nawet nie pozbawione walorów malarskich, stanowią w gruncie rzeczy<br>konfekcję historii malarstwa. Zamiast zapełniać nimi ściany, lepiej<br>starać się tropić obrazy o niebanalnej i nie powielanej w<br>nieskończoność tematyce.<br>7. Omijać płodnych. W zbiorowej świadomości funkcjonują na rynku przede<br>wszystkim twórcy, którzy dużo malowali, a zatem i ich