Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
jest ważniejsza od niego? Dialog może więc stanowić i dla samych Żydów okazję do spajania żydowskości w całej jej złożoności, której chrześcijanie nie zawsze rozumieją.

Ze strony chrześcijańskiej, a zwłaszcza katolickiej sprawa wydaje się prostsza. Właściwie samoprezentacja: "jestem katolikiem" powinna wystarczyć. Natomiast z określenia "jestem Żydem" niewiele jeszcze wynika dla dialogu religijnego, są bowiem i tacy Żydzi, którzy z religią nie mają nic wspólnego, są areligijni lub antyreligijni, zdarza się, że zwalczają religię, nawet żydowską. Nie można wyobrazić sobie katolika, który zwalcza katolicyzm. W przypadku Żydów pierwiastki etniczny i religijny zazębiają się ze sobą, istnieje jednak rozdzielność żydowskości i pierwiastka religijnego
jest ważniejsza od niego? Dialog może więc stanowić i dla samych Żydów okazję do spajania żydowskości w całej jej złożoności, której chrześcijanie nie zawsze rozumieją.<br><br> Ze strony chrześcijańskiej, a zwłaszcza katolickiej sprawa wydaje się prostsza. Właściwie &lt;orig&gt;samoprezentacja&lt;/&gt;: "jestem katolikiem" powinna wystarczyć. Natomiast z określenia "jestem Żydem" niewiele jeszcze wynika dla dialogu religijnego, są bowiem i tacy Żydzi, którzy z religią nie mają nic wspólnego, są areligijni lub antyreligijni, zdarza się, że zwalczają religię, nawet żydowską. Nie można wyobrazić sobie katolika, który zwalcza katolicyzm. W przypadku Żydów pierwiastki etniczny i religijny zazębiają się ze sobą, istnieje jednak rozdzielność żydowskości i pierwiastka religijnego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego