Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
TOEPLITZ: Tak, a z drugiej strony film ten operuje efektami, które widz kinowy od dawna przyzwyczaił się oglądać.
KOTT: Pamiętasz pewno, że dramat elżbietański był w swoim założeniu dramatem sensacyjnym. Tajemnice historii, tajemnice dworu, tyran...
DYGAT: Rzecz polega na tym, że aktualność Ryszarda III jest wiecznie żywa. Od początku świata do dnia dzisiejszego. Był aktualny i sto i dwieście lat temu.
KOTT: Niezupełnie jest tak, jak mówisz. Ryszard III był odczytywany bardzo różnie. Zrobił karierę w okresie romantyzmu, ale raczej jako typ demona. Taki groźniejszy Franz Moor. Jego współczesna zaś aktualność nie jest dla nas uosobieniem psychologicznego demonizmu, ale mechanizmu historii
TOEPLITZ: Tak, a z drugiej strony film ten operuje efektami, które widz kinowy od dawna przyzwyczaił się oglądać.&lt;/&gt;<br>&lt;who1&gt;KOTT: Pamiętasz pewno, że dramat elżbietański był w swoim założeniu dramatem sensacyjnym. Tajemnice historii, tajemnice dworu, tyran...&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;DYGAT: Rzecz polega na tym, że aktualność Ryszarda III jest wiecznie żywa. Od początku świata do dnia dzisiejszego. Był aktualny i sto i dwieście lat temu.&lt;/&gt;<br>&lt;who1&gt;KOTT: Niezupełnie jest tak, jak mówisz. &lt;name type="tit"&gt;Ryszard III&lt;/&gt; był odczytywany bardzo różnie. Zrobił karierę w okresie romantyzmu, ale raczej jako typ demona. Taki groźniejszy Franz Moor. Jego współczesna zaś aktualność nie jest dla nas uosobieniem psychologicznego demonizmu, ale mechanizmu historii
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego