Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
dysonansem. Podobne zgrzyty stosuje Waits w większości kompozycji, wszystkich własnego autorstwa.
Krytycy pisali o jarmarcznym brzmieniu, jednak chyba trafniej byłoby określić tę muzykę jako "biuro dźwięków znalezionych". Orkiestry jarmarczne naśladowali znacznie wcześniej Beatlesi i Rolling Stonesi, The Kinks i Bob Dylan, The Doors i wielu mniej wielkich. Tu jednak mamy do czynienia z kompletnym szaleństwem i surowością. Cicho zmiksowany kontrabas w co drugim utworze stanowi ramę, wewnątrz której każdy instrument ma własne zdanie.
Patronem Toma Waitsa jest niewątpliwie Harry Partch, wynalazca, który zasłynął w latach trzydziestych swoją wędrowną orkiestrą grającą na skonstruowanych przez niego dziwacznych przyrządach. Wśród instrumentów Partcha największe wrażenie robiły
dysonansem. Podobne zgrzyty stosuje Waits w większości kompozycji, wszystkich własnego autorstwa.<br>Krytycy pisali o jarmarcznym brzmieniu, jednak chyba trafniej byłoby określić tę muzykę jako "biuro dźwięków znalezionych". Orkiestry jarmarczne naśladowali znacznie wcześniej Beatlesi i Rolling Stonesi, The Kinks i Bob Dylan, The Doors i wielu mniej wielkich. Tu jednak mamy do czynienia z kompletnym szaleństwem i surowością. Cicho zmiksowany kontrabas w co drugim utworze stanowi ramę, wewnątrz której każdy instrument ma własne zdanie.<br>Patronem Toma Waitsa jest niewątpliwie Harry Partch, wynalazca, który zasłynął w latach trzydziestych swoją wędrowną orkiestrą grającą na skonstruowanych przez niego dziwacznych przyrządach. Wśród instrumentów Partcha największe wrażenie robiły
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego