Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
i umiejętnościach wykorzystania możliwości, stwarzanych mu przez współczesny teatr.
Warto więc spytać o charakter i konsekwencje wspomnianych kompromisów. (Tym bardziej warto, że z naszej polskiej perspektywy z reguły absolutyzujemy rangę sytuacji historycznej, jakby poeci nadawali dramatom charakter "niesceniczny" tylko dlatego, że w kraju były zakazane, a za granicą obce). Dla domysłów na ten temat najlepszą egzemplifikacją są dzieła Wiktora Hugo. Dramaturga nie tylko znakomitego, lecz i piszącego oba typy sztuk: zaczął od "niescenicznego" Cromwella, potem z uporem dochodził swych praw w teatrze, skończył zaś serią sztuk dla teatru nie przeznaczonych.
Pośród wielkich poetów europejskiego romantyzmu jedynie Wiktor Hugo osiągnął prawdziwe teatralne
i umiejętnościach wykorzystania możliwości, stwarzanych mu przez współczesny teatr.<br>Warto więc spytać o charakter i konsekwencje wspomnianych kompromisów. (Tym bardziej warto, że z naszej polskiej perspektywy z reguły absolutyzujemy rangę sytuacji historycznej, jakby poeci nadawali dramatom charakter "niesceniczny" tylko dlatego, że w kraju były zakazane, a za granicą obce). Dla domysłów na ten temat najlepszą egzemplifikacją są dzieła Wiktora Hugo. Dramaturga nie tylko znakomitego, lecz i piszącego oba typy sztuk: zaczął od "niescenicznego" Cromwella, potem z uporem dochodził swych praw w teatrze, skończył zaś serią sztuk dla teatru nie przeznaczonych.<br>Pośród wielkich poetów europejskiego romantyzmu jedynie Wiktor Hugo osiągnął prawdziwe teatralne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego