Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
a od robotników oczekuje się tylko ścisłego wykonywania poleceń. Model japoński charakteryzuje zarządzanie partycypacyjne, więzi poziome, a od robotników oczekuje się pełnego zaangażowania w sprawy przedsiębiorstwa.
Japoński model zarządzania jakością, w którego ukształtowaniu znaczący udział mają amerykańscy doradcy, znajduje się najbliżej idei TQM. Natomiast, europejska droga do TQM wiedzie przez doskonalenie i rozwój koncepcji zawartych w normach ISO serii 9000 i pokrewnych, ustanowionych w 1987r. przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną. TQM jest zbyt złożoną i dopiero powstającą koncepcją najnowocześniejszego typu zarządzania jakością, stąd nie można podać jej wyczerpującej charakterystyki. Ponadto, występują różnice poglądów, interpretacji, akcentów i przyjmowanych założeń, dotyczące samej idei TQM
a od robotników oczekuje się tylko ścisłego wykonywania poleceń. Model japoński charakteryzuje zarządzanie partycypacyjne, więzi poziome, a od robotników oczekuje się pełnego zaangażowania w sprawy przedsiębiorstwa.<br>Japoński model zarządzania jakością, w którego ukształtowaniu znaczący udział mają amerykańscy doradcy, znajduje się najbliżej idei TQM. Natomiast, europejska droga do TQM wiedzie przez doskonalenie i rozwój koncepcji zawartych w normach ISO serii 9000 i pokrewnych, ustanowionych w 1987r. przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną. TQM jest zbyt złożoną i dopiero powstającą koncepcją najnowocześniejszego typu zarządzania jakością, stąd nie można podać jej wyczerpującej charakterystyki. Ponadto, występują różnice poglądów, interpretacji, akcentów i przyjmowanych założeń, dotyczące samej idei TQM
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego