Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
termin pingchan (jap. byo jo),
oznaczający zwyczajny stan jaźni. Kiedy w jakimś zdaniu występują oba
terminy - i wushi ('nieistnienie rzeczy'), i pingchan ('nierobienie niczego
specjalnego') - większość tłumaczy traktuje wushi jako synonim pinchan
('nierobienie niczego specjalnego'). Według mnie pominięte zarówno
w japońskim, jak i w angielskim przekładzie Zapisków nauk mistrza Linji

dosłowne znaczenie terminu wushi ('nieistnienie rzeczy') we fragmencie,
w którym występuje on razem z pinchan ('nierobienie niczego specjalnego')
łączy się z drugą częścią następującego po tym fragmencie wersu, mówiącego
o tym, że tego, kto stanie się panem wszystkich warunków, nic nie może
zmienić, nic też na niego nie może mieć wpływu
termin pingchan (jap. byo jo), <br>oznaczający zwyczajny stan jaźni. Kiedy w jakimś zdaniu występują oba <br>terminy - i wushi ('nieistnienie rzeczy'), i pingchan ('nierobienie niczego <br>specjalnego') - większość tłumaczy traktuje wushi jako synonim pinchan <br>('nierobienie niczego specjalnego'). Według mnie pominięte zarówno <br>w japońskim, jak i w angielskim przekładzie Zapisków nauk mistrza Linji <br>&lt;page nr=226&gt;<br>dosłowne znaczenie terminu wushi ('nieistnienie rzeczy') we fragmencie, <br>w którym występuje on razem z pinchan ('nierobienie niczego specjalnego') <br>łączy się z drugą częścią następującego po tym fragmencie wersu, mówiącego <br>o tym, że tego, kto stanie się panem wszystkich warunków, nic nie może <br>zmienić, nic też na niego nie może mieć wpływu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego