Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
na naukowych podstawach, odpowiednio łączących osiągnięcia kwalitologii oraz nauk organizacji i zarządzania, w postaci "teorii zarządzania jakością". Tworzenie tej teorii to proces synergiczny, polegający na badaniu, analizie, syntezie, wzajemnej adaptacji i rozwijaniu związków pomiędzy zagadnieniami jakości i zarządzania w organizacjach. Ideę powstawania teorii zarządzania jakością ilustruje rysunek 3.1.
Po dostatecznym objaśnieniu podstawowych zagadnień kwalitologicznych (rozdział 1) oraz organizacji i zarządzania (rozdział 2), nie powinno być trudności z określeniem, ani ze zrozumieniem istoty zarządzania jakością. Pojęcie "zarządzania jakością" powstaje w wyniku integratywnego zestawienia kategorii zarządzania z kategoriami jakości. Sedno tego zestawienia tkwi w odniesieniu zarządzania do jakości, która uzyskuje status specyficznego
na naukowych podstawach, odpowiednio łączących osiągnięcia kwalitologii oraz nauk organizacji i zarządzania, w postaci "teorii zarządzania jakością". Tworzenie tej teorii to proces synergiczny, polegający na badaniu, analizie, syntezie, wzajemnej adaptacji i rozwijaniu związków pomiędzy zagadnieniami jakości i zarządzania w organizacjach. Ideę powstawania teorii zarządzania jakością ilustruje rysunek 3.1.<br>Po dostatecznym objaśnieniu podstawowych zagadnień kwalitologicznych (rozdział 1) oraz organizacji i zarządzania (rozdział 2), nie powinno być trudności z określeniem, ani ze zrozumieniem istoty zarządzania jakością. Pojęcie "zarządzania jakością" powstaje w wyniku integratywnego zestawienia kategorii zarządzania z kategoriami jakości. Sedno tego zestawienia tkwi w odniesieniu zarządzania do jakości, która uzyskuje status specyficznego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego