Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
swobody. Panom romantyczna kultura obyczaju zezwalała bowiem na tak wiele - gdy panie (nie tylko polskie) usidlała coraz mocniej w ramach wyidealizowanych (m.in. przez literaturę) wzorców.

Rozdział 8 BYWANIE W TEATRZE A DRAMATOPISARSTWO

Twórczość Wiktora Hugo, Beatrix Cenci Słowackiego, Konfederaci barscy Mickiewicza - te dzieła pokazywały, jak wpływa na kształt powstającego dramatu założony z góry zamiar wprowadzenia go do teatru. Nie mniej przecież interesujące jest pytanie odwrotne: jak bywanie w teatrze odbijało się w powstających wtedy dramatach, jakie "teatralne" innowacje poeci wprowadzali do tekstów, jak wzbogacali wizję sceniczną - w dziełach, które były pisane nie dla teatru, a w każdym razie w najbliższej
swobody. Panom romantyczna kultura obyczaju zezwalała bowiem na tak wiele - gdy panie (nie tylko polskie) usidlała coraz mocniej w ramach wyidealizowanych (m.in. przez literaturę) wzorców.<br><br>&lt;tit&gt;Rozdział 8 BYWANIE W TEATRZE A DRAMATOPISARSTWO&lt;/&gt;<br><br>Twórczość Wiktora Hugo, Beatrix Cenci Słowackiego, Konfederaci barscy Mickiewicza - te dzieła pokazywały, jak wpływa na kształt powstającego dramatu założony z góry zamiar wprowadzenia go do teatru. Nie mniej przecież interesujące jest pytanie odwrotne: jak bywanie w teatrze odbijało się w powstających wtedy dramatach, jakie "teatralne" innowacje poeci wprowadzali do tekstów, jak wzbogacali wizję sceniczną - w dziełach, które były pisane nie dla teatru, a w każdym razie w najbliższej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego