Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fakt
Nr: 02.09 (33)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
pierwszy raz pojawił się w 1622 roku. Od tamtej pory jego dzieje przebiegały burzliwie - kilka razy był niszczony i odbudowywany
MG

Górnicy kopią teraz metro pod zabytkowym tunelem
Górnicy budujący metro wciąż natrafiają na historyczne obiekty. Zwłaszcza na Żoliborzu, gdzie teraz trwa budowa podziemnej kolejki. Właśnie pierwsza z dwóch tarcz drążących tunel między Marymontem a pl. Wilsona przebija się tuż pod zabytkowym kanałem ściekowym.
To tunel należący do pierwszego w Warszawie systemu kanalizacji, zaprojektowanego w 1886 roku przez Williama Lindleya. Podczas II wojny światowej powstańcy przechodzili nim ze Śródmieścia na Żoliborz. Czynny jest do dziś, a jedynie na czas budowy metra
pierwszy raz pojawił się w 1622 roku. Od tamtej pory jego dzieje przebiegały burzliwie - kilka razy był niszczony i odbudowywany<br>&lt;gap&gt;&lt;au&gt;MG&lt;/&gt;&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art" sub="home"&gt;&lt;tit&gt;Górnicy kopią teraz metro pod zabytkowym tunelem&lt;/&gt;<br>Górnicy budujący metro wciąż natrafiają na historyczne obiekty. Zwłaszcza na Żoliborzu, gdzie teraz trwa budowa podziemnej kolejki. Właśnie pierwsza z dwóch tarcz drążących tunel między Marymontem a pl. Wilsona przebija się tuż pod zabytkowym kanałem ściekowym.<br>To tunel należący do pierwszego w Warszawie systemu kanalizacji, zaprojektowanego w 1886 roku przez Williama Lindleya. Podczas II wojny światowej powstańcy przechodzili nim ze Śródmieścia na Żoliborz. Czynny jest do dziś, a jedynie na czas budowy metra
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego