Typ tekstu: Książka
Autor: Kieniewicz Stefan
Tytuł: Historia Polski 1795-1918
Rok wydania: 1996
Rok powstania: 1968
wśród których Zgierz pod koniec lat dwudziestych liczył już 6 tys., a Łódź 5 tys. mieszkańców. Rząd torował drogę nowoczesnemu przemysłowi, uchylając ostatecznie przymus cechowy. W1816r. powołano do życia zgromadzenia rzemieślnicze majstrów jednej profesji, ale w praktyce ograniczono ich funkcje do nadzoru nad szkoleniem czeladzi. Rząd przystąpił też do budowy dróg bitych rozchodzących się z Warszawy w kierunku Kalisza, Krakowa, Lublina i Kowna; w 1830 r. istniał już 1 tys. km ulepszonej nawierzchni. Gdy w 1822 r. doszło do zatargu celnego z Prusami, a stąd i do utrudnień w wywozie towarów do Gdańska, rząd przystąpił do budowy Kanału Augustowskiego, który połączył systemy
wśród których Zgierz pod koniec lat dwudziestych liczył już 6 tys., a Łódź 5 tys. mieszkańców. Rząd torował drogę nowoczesnemu przemysłowi, uchylając ostatecznie przymus cechowy. W1816r. powołano do życia zgromadzenia rzemieślnicze majstrów jednej profesji, ale w praktyce ograniczono ich funkcje do nadzoru nad szkoleniem czeladzi. Rząd przystąpił też do budowy dróg bitych rozchodzących się z Warszawy w kierunku Kalisza, Krakowa, Lublina i Kowna; w 1830 r. istniał już 1 tys. km ulepszonej nawierzchni. Gdy w 1822 r. doszło do zatargu celnego z Prusami, a stąd i do utrudnień w wywozie towarów do Gdańska, rząd przystąpił do budowy Kanału Augustowskiego, który połączył systemy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego