Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Łukasz
Tytuł: strona o żeglarstwie
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
kilwaterem (najprostszym sposobem na obliczenie poprawki na wiatr jest zmierzenie, np. namiernikiem, kąta pomiędzy kilwaterem a osią jachtu).
Przy halsie lewym pw jest dodatnia (+)
Przy halsie prawym pw jest ujemna (-)
Wartość dryfu zależy przede wszystkim od kursu względem wiatru, jakim płynie jacht. Im wiatr ostrzejszy, tym większy dryf. Na wielkość dryfu wpływa również ustawienie żagli. Dryf jest różny dla różnych jachtów w różnych warunkach. W zasadzie trzeba go określać na bieżąco.

Kurs drogi nad dnem - KDD

Kurs drogi po wodzie - KDW
Kurs drogi po wodzie, jest to kąt zawarty pomiędzy północą geograficzną a kursem, jakim jacht porusza się względem wody.
KDW
kilwaterem (najprostszym sposobem na obliczenie poprawki na wiatr jest zmierzenie, np. namiernikiem, kąta pomiędzy kilwaterem a osią jachtu). <br>Przy halsie lewym pw jest dodatnia (+)<br>Przy halsie prawym pw jest ujemna (-)<br>Wartość dryfu zależy przede wszystkim od kursu względem wiatru, jakim płynie jacht. Im wiatr ostrzejszy, tym większy dryf. Na wielkość dryfu wpływa również ustawienie żagli. Dryf jest różny dla różnych jachtów w różnych warunkach. W zasadzie trzeba go określać na bieżąco. <br><br>Kurs drogi nad dnem - KDD<br><br>Kurs drogi po wodzie - KDW<br>Kurs drogi po wodzie, jest to kąt zawarty pomiędzy północą geograficzną a kursem, jakim jacht porusza się względem wody. <br>KDW
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego