Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 04.03 (14)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
kanonu zasad. Istniejące kodeksy etyczne - czy to stowarzyszeń dziennikarskich, czy poszczególnych mediów (najlepszym bodaj i najpełniejszym w Polsce dysponuje TVP SA) - nie nadążają za rozwojem mediów i nie bardzo przystają do złożoności materii. Sęk w tym, że zadowalają się tradycyjnymi zasadami etyki dziennikarskiej. Młodziutka branża mediów niedziennikarskich rozwija się niezwykle dynamicznie i agresywnie pod względem komercyjnym, zapominając jednak o zobowiązaniach względem swych klientów - konsumentów, czyli czytelników, telewidzów, radiosłuchaczy.

Dodatkowym utrudnieniem refleksji etycznej mediów jest głęboka przemiana samego zawodu dziennikarza. Dzisiaj dziennikarstwo nawet w mediach "dziennikarskich" schodzi na dalszy plan, a na czoło wysuwa się produkt pracy zespołowej. Pojedynczy dziennikarz niewiele dzisiaj
kanonu zasad. Istniejące kodeksy etyczne - czy to stowarzyszeń dziennikarskich, czy poszczególnych mediów (najlepszym bodaj i najpełniejszym w Polsce dysponuje TVP SA) - nie nadążają za rozwojem mediów i nie bardzo przystają do złożoności materii. Sęk w tym, że zadowalają się tradycyjnymi zasadami etyki dziennikarskiej. Młodziutka branża mediów niedziennikarskich rozwija się niezwykle dynamicznie i agresywnie pod względem komercyjnym, zapominając jednak o zobowiązaniach względem swych klientów - konsumentów, czyli czytelników, telewidzów, radiosłuchaczy.<br><br>Dodatkowym utrudnieniem refleksji etycznej mediów jest głęboka przemiana samego zawodu dziennikarza. Dzisiaj dziennikarstwo nawet w mediach "dziennikarskich" schodzi na dalszy plan, a na czoło wysuwa się produkt pracy zespołowej. Pojedynczy dziennikarz niewiele dzisiaj
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego