Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
był pejzaż miejski. Był taki, jaki wyznaczała scena: najczęściej - plac, którego kształt odpowiada formie sceny teatru, otoczony domami, rozszerzony perspektywą ulic. Taki, jak w dramatach Hugo, jak w jego Lukrecji Borgii. W obrazie miasta szczególną nowością był tłum, fascynujący jako zjawisko od czasów rewolucji. Sceny zbiorowe ukazywały jego potęgę i dynamizm. Lud wzbudzał entuzjazm widzów już w Niemej z Portici, a ówczesne recenzje teatralne szczegółowo rozpatrywały walory wprowadzenia gminu na scenę.
W mieście tłum gromadził się na placu, funkcjonował w dwóch rolach: jako świadek relacjonujący wydarzenia częściowo tylko widziane przez widza teatralnego lub jako tłum szykujący się do walki. Przebiegu walk
był pejzaż miejski. Był taki, jaki wyznaczała scena: najczęściej - plac, którego kształt odpowiada formie sceny teatru, otoczony domami, rozszerzony perspektywą ulic. Taki, jak w dramatach Hugo, jak w jego Lukrecji Borgii. W obrazie miasta szczególną nowością był tłum, fascynujący jako zjawisko od czasów rewolucji. Sceny zbiorowe ukazywały jego potęgę i dynamizm. Lud wzbudzał entuzjazm widzów już w Niemej z Portici, a ówczesne recenzje teatralne szczegółowo rozpatrywały walory wprowadzenia gminu na scenę.<br>W mieście tłum gromadził się na placu, funkcjonował w dwóch rolach: jako świadek relacjonujący wydarzenia częściowo tylko widziane przez widza teatralnego lub jako tłum szykujący się do walki. Przebiegu walk
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego