Typ tekstu: Książka
Autor: Basztura Czesław
Tytuł: Komputerowe systemy diagnostyki akustycznej
Rok: 1996
początkowo współmierny z hałasem mechanicznym, staje się dominujący dla prędkości obrotów łopatek większej od 15 m/s. Zasadniczo są dwie przyczyny powstawania hałasu aerodynamicznego:
a) hałas szerokopasmowy powstający na skutek formowania się wirów na łopatkach i elementach kierujących strugą gazu, a także w śladzie strugi za tymi elementami,
b)hałas dyskretny widmowo, powstający w wyniku współdziałania części ruchomych z nieruchomymi wentylatora, tj. łopatek wirnika i języka wylotowego wentylatorów promieniowych oraz łopatek i aparatu kierującego wentylatorów osiowych. Częstość podstawowa składowych dyskretnych zależy od liczby obrotów i liczby łopatek wirnika i układu kierującego. Tak więc, występują różne częstotliwości podstawowe; dla wirnika
Dla układu
początkowo współmierny z hałasem mechanicznym, staje się dominujący dla prędkości obrotów łopatek większej od 15 m/s. Zasadniczo są dwie przyczyny powstawania hałasu aerodynamicznego:<br>a) hałas szerokopasmowy powstający na skutek formowania się wirów na łopatkach i elementach kierujących strugą gazu, a także w śladzie strugi za tymi elementami,<br>b)hałas dyskretny widmowo, powstający w wyniku współdziałania części ruchomych z nieruchomymi wentylatora, tj. łopatek wirnika i języka wylotowego wentylatorów promieniowych oraz łopatek i aparatu kierującego wentylatorów osiowych. Częstość podstawowa składowych dyskretnych zależy od liczby obrotów i liczby łopatek wirnika i układu kierującego. Tak więc, występują różne częstotliwości podstawowe; dla wirnika &lt;gap&gt;<br>Dla układu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego