Typ tekstu: Książka
Autor: Milewski Roman
Tytuł: Podstawy ekonomii
Rok: 2000
ograniczony zasięg. Jest oczywiste, że dywersyfikacja kosztuje. Na przykład dywersyfikacja produkcji polegająca na zwiększaniu udziału produktów i asortymentów nowych w całości produkcji danego przedsiębiorstwa wymaga zwykle nakładów na inwestycje, prace badawczo-rozwojowe (B + R) i reklamę. W sumie forsowanie ekspansji firmy, bez względu na to czy odbywa się to przez dywersyfikację, czy przy użyciu innych metod, podnosi koszty i wcześniej czy później prowadzi do konfliktu z bieżącą stopą zysku i stopą dywidend. To głównie dlatego do bardziej sformalizowanych modeli menedżerskich wprowadza się zazwyczaj ograniczenie w postaci konieczności osiągania przez maksymalizującą wzrost spółkę pewnego minimum zysku (profit constraint).

Analizując zależności między wzrostem
ograniczony zasięg. Jest oczywiste, że dywersyfikacja kosztuje. Na przykład dywersyfikacja produkcji polegająca na zwiększaniu udziału produktów i asortymentów nowych w całości produkcji danego przedsiębiorstwa wymaga zwykle nakładów na inwestycje, prace badawczo-rozwojowe (B + R) i reklamę. W sumie forsowanie ekspansji firmy, bez względu na to czy odbywa się to przez dywersyfikację, czy przy użyciu innych metod, podnosi koszty i wcześniej czy później prowadzi do konfliktu z bieżącą stopą zysku i stopą dywidend. To głównie dlatego do bardziej sformalizowanych modeli menedżerskich wprowadza się zazwyczaj ograniczenie w postaci konieczności osiągania przez maksymalizującą wzrost spółkę pewnego minimum zysku (profit constraint).<br><br>Analizując zależności między wzrostem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego