Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
tutaj właśnie zdają się mieć bardzo rozległe zastosowania. Wciąż jeszcze zbyt mało wiemy na temat metodologii stanowienia wartości i celów w wychowaniu i nauczaniu i związanego z tym konstruowania programów dydaktycznych lub wychowawczych. Wszystko to zaś powinno być poprzedzone gruntownym przyswojeniem sobie przez pedagogikę metodologii nowoczesnych badań empirycznych, zwłaszcza w dziedzinie nauk społecznych. Wydaje się, że pod tym względem dystans dzielący badania uprawiane na terenie pedagogiki w stosunku do badań psychologicznych lub socjologicznych jest wciąż jeszcze zbyt znaczny.
4. ORGANIZACJA I PLANOWANIE BADAŃ PEDAGOGICZNYCH
Jeżeli w zakresie problematyki oraz metodologii badań pedagogicznych można mówić o istotnym postępie, to tym bardziej uderzają
tutaj właśnie zdają się mieć bardzo rozległe zastosowania. Wciąż jeszcze zbyt mało wiemy na temat metodologii stanowienia wartości i celów w wychowaniu i nauczaniu i związanego z tym konstruowania programów dydaktycznych lub wychowawczych. Wszystko to zaś powinno być poprzedzone gruntownym przyswojeniem sobie przez pedagogikę metodologii nowoczesnych badań empirycznych, zwłaszcza w dziedzinie nauk społecznych. Wydaje się, że pod tym względem dystans dzielący badania uprawiane na terenie pedagogiki w stosunku do badań psychologicznych lub socjologicznych jest wciąż jeszcze zbyt znaczny.<br>&lt;tit&gt;4. ORGANIZACJA I PLANOWANIE BADAŃ PEDAGOGICZNYCH&lt;/&gt;<br>Jeżeli w zakresie problematyki oraz metodologii badań pedagogicznych można mówić o istotnym postępie, to tym bardziej uderzają
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego