Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
tym na przykład uwagi recenzentów po premierze Marion de Lorme. Główne role w tej sztuce objęli aktorzy wybitni - Marie Dorval i Pierre Bocage; podobno - twierdzono tak w każdym razie w konserwatywnym "Courrier des Théâtres" - nie potrafili oddać rytmiki wiersza Wiktora Hugo.
Z podobnym rygoryzmem Hugo podchodził do kwestii kompozycji własnych dzieł. W dramatach, które przeznaczał na scenę, przestrzeń była organizowana wyraźnie pod kątem realnych możliwości teatru. Sceny wyraźnie określonej: większość sztuk przeznaczał dla Théâtre Français. Nie najlepiej był ów teatr wyposażony w dekoracje. Przypomnijmy, że piękne inscenizacje były w Paryżu specjalnością Opery, efektowne - Cyrku Olimpijskiego.



Grozę wprowadza na scenę również sztafaż
tym na przykład uwagi recenzentów po premierze Marion de Lorme. Główne role w tej sztuce objęli aktorzy wybitni - Marie Dorval i Pierre Bocage; podobno - twierdzono tak w każdym razie w konserwatywnym "Courrier des Théâtres" - nie potrafili oddać rytmiki wiersza Wiktora Hugo.<br>Z podobnym rygoryzmem Hugo podchodził do kwestii kompozycji własnych dzieł. W dramatach, które przeznaczał na scenę, przestrzeń była organizowana wyraźnie pod kątem realnych możliwości teatru. Sceny wyraźnie określonej: większość sztuk przeznaczał dla Théâtre Français. Nie najlepiej był ów teatr wyposażony w dekoracje. Przypomnijmy, że piękne inscenizacje były w Paryżu specjalnością Opery, efektowne - Cyrku Olimpijskiego.<br><br>&lt;gap reason="sampling"&gt;<br><br>Grozę wprowadza na scenę również sztafaż
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego