Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
z
teorią dzieła sztuki, co wynikałoby z jej niepełności. Nie
uwzględniałaby tego, co należy nazwać przedmiotowym kontekstem
doświadczenia estetycznego. Teoria ta, poprzez brak uwzględnienia
możliwości zmienności struktury samego dzieła sztuki, powoduje, że jest
niepełna i w tym kontekście nie do końca wyjaśnia sposób odbioru dzieła
sztuki.


ROZDZIAŁ 8
Zagadnienie struktury dzieła sztuki
Przez strukturę dzieła sztuki rozumiemy elementy wraz z istniejącymi
pomiędzy nimi relacjami, tworzącymi jego fizyczność.
Mechaniczna, wymierna zmiana ustawienia w przestrzeni fizycznych
elementów dzieła sztuki wpływa na zmianę struktury i w tym
sensie może ukierunkowywać proces dynamizacji, ale takie zmiany
pozostają w obszarze zmultiplikowanych zmian fizycznych, nie oddając
istoty dynamizacji
z<br>teorią dzieła sztuki, co wynikałoby z jej niepełności. Nie<br>uwzględniałaby tego, co należy nazwać przedmiotowym kontekstem<br>doświadczenia estetycznego. Teoria ta, poprzez brak uwzględnienia<br>możliwości zmienności struktury samego dzieła sztuki, powoduje, że jest<br>niepełna i w tym kontekście nie do końca wyjaśnia sposób odbioru dzieła<br>sztuki.&lt;/&gt;<br><br><br>&lt;div&gt;ROZDZIAŁ 8<br>Zagadnienie struktury dzieła sztuki&lt;/&gt;<br> Przez strukturę dzieła sztuki rozumiemy elementy wraz z istniejącymi<br>pomiędzy nimi relacjami, tworzącymi jego fizyczność.<br>Mechaniczna, wymierna zmiana ustawienia w przestrzeni fizycznych<br>elementów dzieła sztuki wpływa na zmianę struktury i w tym<br>sensie może ukierunkowywać proces dynamizacji, ale takie zmiany<br>pozostają w obszarze zmultiplikowanych zmian fizycznych, nie oddając<br>istoty dynamizacji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego