Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
Ingardenowskich pojęć konkretyzacji i interpretacji.
W Ingardenowskiej koncepcji dzieła sztuki wyróżnia się fundament bytowy - fizyczność i akty intencjonalne (artysty lub odbiorcy). Zagadnienie dynamizacji mogłoby w jakimś momencie znaleźć swoje odzwierciedlenie w koncepcji konkretyzacji. Można zadać pytanie: jak to się dzieje, że w ogóle możemy mówić o relacjach i elementach w dziele sztuki? Co to znaczy, że dzieło sztuki posiada fizyczność? Jak ta fizyczność odnosi się do jakości? Jeśli "zagłębimy się" w przedmiot, jakim jest dzieło sztuki, to znajdziemy tylko jego fizyczność - bez znanych nam relacji i elementów, coś jedynie ilościowego. "Ta fizyczność" dzieła sztuki jest niedostępna bezpośrednio poznaniu. Jest systemem częściowo izolowanym
Ingardenowskich pojęć konkretyzacji i interpretacji.<br>W Ingardenowskiej koncepcji dzieła sztuki wyróżnia się fundament bytowy - fizyczność i akty intencjonalne (artysty lub odbiorcy). Zagadnienie dynamizacji mogłoby w jakimś momencie znaleźć swoje odzwierciedlenie w koncepcji konkretyzacji. Można zadać pytanie: jak to się dzieje, że w ogóle możemy mówić o relacjach i elementach w dziele sztuki? Co to znaczy, że dzieło sztuki posiada fizyczność? Jak ta fizyczność odnosi się do jakości? Jeśli "zagłębimy się" w przedmiot, jakim jest dzieło sztuki, to znajdziemy tylko jego fizyczność - bez znanych nam relacji i elementów, coś jedynie ilościowego. "Ta fizyczność" dzieła sztuki jest niedostępna bezpośrednio poznaniu. Jest systemem częściowo izolowanym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego