Typ tekstu: Książka
Tytuł: Przekształcenia własnościowe przedsiębiorstw w Polsce
Rok: 2002
którego szef został członkiem Rady Ministrów.
Nierozdzielenie funkcji regulacyjnej i nadzorczej od funkcji komercyjnej było niewątpliwie zasadniczą słabością przyjętej ustawowo koncepcji funkcjonowania Ministerstwa Przekształceń Własnościowych. Pracownicy ministerstwa byli sprzedawcami działającymi na rynku, ponosili ryzyko, a jednocześnie byli urzędnikami chroniącymi interes Skarbu Państwa. Przy czym owa działalność komercyjna - jeżeli ma być efektywna, musi opierać się na wysokokwalifikowanej, a więc wysokoopłacanej kadrze. Kadra ta powinna być - jak zwykle w handlu - przynajmniej po części opłacana prowizyjnie, co oczywiście było ewidentnie sprzecznie z charakterem pracy i z zasadami wynagradzania urzędników państwowych.
Od początków prywatyzacji wpływy (potencjalne!) były elementem budżetu po stronie dochodów, koszty zaś związane
którego szef został członkiem Rady Ministrów.<br>Nierozdzielenie funkcji regulacyjnej i nadzorczej od funkcji komercyjnej było niewątpliwie zasadniczą słabością przyjętej ustawowo koncepcji funkcjonowania Ministerstwa Przekształceń Własnościowych. Pracownicy ministerstwa byli sprzedawcami działającymi na rynku, ponosili ryzyko, a jednocześnie byli urzędnikami chroniącymi interes Skarbu Państwa. Przy czym owa działalność komercyjna - jeżeli ma być efektywna, musi opierać się na wysokokwalifikowanej, a więc wysokoopłacanej kadrze. Kadra ta powinna być - jak zwykle w handlu - przynajmniej po części opłacana prowizyjnie, co oczywiście było ewidentnie sprzecznie z charakterem pracy i z zasadami wynagradzania urzędników państwowych.<br>Od początków prywatyzacji wpływy (potencjalne!) były elementem budżetu po stronie dochodów, koszty zaś związane
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego