Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
także moc godzinna, przy której już po jednej godzinie nastąpi osiągnięcie temperatury krytycznej silnika elektrycznego i niebezpieczeństwo jego spalenia. W zasadzie moc godzinna jest o około 5-10% wyższa od mocy ciągłej. Moc silników wyrażona jest oczywiście w kilowatach.
Prędkość maksymalna [km/h] - największa dopuszczalna prędkość, z jaką dozwolone jest eksploatowanie pojazdu w warunkach normalnych. Nie oznacza to wcale, że dany pojazd nie może osiągnąć większej prędkości (np. w czasie badań, czy jazd doświadczalnych).
Oznaczenie układów osi
Układ osi oznacza się symbolami cyfrowymi i literowymi. Liczbę osi tocznych oznacza się cyframi:
1 - jedna oś toczna,
2 - dwie osie toczne,
3 - trzy
także moc godzinna, przy której już po jednej godzinie nastąpi osiągnięcie temperatury krytycznej silnika elektrycznego i niebezpieczeństwo jego spalenia. W zasadzie moc godzinna jest o około 5-10% wyższa od mocy ciągłej. Moc silników wyrażona jest oczywiście w kilowatach.<br>Prędkość maksymalna [km/h] - największa dopuszczalna prędkość, z jaką dozwolone jest eksploatowanie pojazdu w warunkach normalnych. Nie oznacza to wcale, że dany pojazd nie może osiągnąć większej prędkości (np. w czasie badań, czy jazd doświadczalnych).<br>Oznaczenie układów osi<br>Układ osi oznacza się symbolami cyfrowymi i literowymi. Liczbę osi tocznych oznacza się cyframi: <br>1 - jedna oś toczna, <br>2 - dwie osie toczne, <br>3 - trzy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego