Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
szacunków znanego instytutu badawczego Ifo z Monachium firmy europejskie zaoszczędzą z tego tytułu rocznie ok. 90mldDEM, co jest sumą niebagatelną.
W samej tylko firmie BMW przewiduje się oszczędności rzędu 100mlnDEM rocznie. Wprowadzenie euro umożliwi tym firmom zwiększenie pewności przy planowaniu działań; małe i średnie przedsiębiorstwa o mniejszym zaangażowaniu w działalność eksportową nie będą zapewne odczuwać w tak dużym stopniu pozytywnego wpływu ograniczenia ryzyka kursowego. Będzie także zróżnicowana siła tego oddziaływania i wrażliwość różnych branż. Wprowadzenie euro zmniejszy także koszty transakcji eksportowo-importowych, wynikające z wymiany walut. W 1994r. szacunki Komisji Europejskiej wskazywały, że koszty wymian walut wynosiły ok.0,3-0
szacunków znanego instytutu badawczego Ifo z Monachium firmy europejskie zaoszczędzą z tego tytułu rocznie ok. 90mldDEM, co jest sumą niebagatelną.<br>W samej tylko firmie BMW przewiduje się oszczędności rzędu 100mlnDEM rocznie. Wprowadzenie euro umożliwi tym firmom zwiększenie pewności przy planowaniu działań; małe i średnie przedsiębiorstwa o mniejszym zaangażowaniu w działalność eksportową nie będą zapewne odczuwać w tak dużym stopniu pozytywnego wpływu ograniczenia ryzyka kursowego. Będzie także zróżnicowana siła tego oddziaływania i wrażliwość różnych branż. Wprowadzenie euro zmniejszy także koszty transakcji eksportowo-importowych, wynikające z wymiany walut. W 1994r. szacunki Komisji Europejskiej wskazywały, że koszty wymian walut wynosiły ok.0,3-0
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego