Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
przez odbiorcę z ilością efektywnych ekspozycji, tzn. takich, które do odbiorcy docierają i są w pewnym stopniu dekodowane.
Pierwsza efektywna ekspozycja wywołuje ogólne rozpoznanie komunikatu bez przetwarzania informacji na głębszych poziomach. Nie dochodzi w niej do pełnego dekodowania wiadomości oraz interpretacji na poziomie angażującym procesy wnioskowania i analizy.
Druga efektywna ekspozycja wiąże się z pełnym przetwarzaniem komunikatu, powstawaniem ocen, określaniem instrumentalnego znaczenia desygnatu wiadomości wobec dążeń i uznawanych wartości odbiorcy. Podczas niej wiadomość uzyskuje cechy motywacyjne.
Trzecia ekspozycja powoduje przetwarzanie uwarunkowane ocenami powstałymi w trakcie poprzednich emisji i pełni funkcję konsolidującą powstałe ustosunkowanie. Reakcja odbiorcy ponownie przesuwa się z desygnatów wiadomości
przez odbiorcę z ilością efektywnych ekspozycji, tzn. takich, które do odbiorcy docierają i są w pewnym stopniu dekodowane. <br>Pierwsza efektywna ekspozycja wywołuje ogólne rozpoznanie komunikatu bez przetwarzania informacji na głębszych poziomach. Nie dochodzi w niej do pełnego dekodowania wiadomości oraz interpretacji na poziomie angażującym procesy wnioskowania i analizy. <br>Druga efektywna ekspozycja wiąże się z pełnym przetwarzaniem komunikatu, powstawaniem ocen, określaniem instrumentalnego znaczenia desygnatu wiadomości wobec dążeń i uznawanych wartości odbiorcy. Podczas niej wiadomość uzyskuje cechy motywacyjne. <br>Trzecia ekspozycja powoduje przetwarzanie uwarunkowane ocenami powstałymi w trakcie poprzednich emisji i pełni funkcję konsolidującą powstałe ustosunkowanie. Reakcja odbiorcy ponownie przesuwa się z desygnatów wiadomości
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego