Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 20
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
to nie odtwarzanie widzialnego świata, lecz przekształcanie rzeczywistości i stąd celowa deformacja oraz dalekie od natury, żywe, płasko kładzione jednolite plamy czystych barw, obwiedzione dekoracyjnym konturem (cloisonizm).

Ponadto wspominając o Aleksieju Jawlenskym (1864-1941) należałoby powiedzieć, "który" Jawlensky ponieważ łączył on w swoim malarstwie elementy sztuki ludowej, postimpresjonizm, fowizm i ekspresjonizm, natomiast styl indywidualny, odznaczający się tendencją do radykalnego uproszczenia środków formalnych i na pół abstrakcyjnego ujęcia tematu, rozwinął dopiero po wojnie.

Trzeba podkreślić, że to właśnie Witkacy był przede wszystkim malarzem oraz, że malarskie elementy jego wizji artystycznej znalazły swój wyraz także w formie scenicznej, powieściowej, i filozoficznej. Jednakże w
to nie odtwarzanie widzialnego świata, lecz przekształcanie rzeczywistości i stąd celowa deformacja oraz dalekie od natury, żywe, płasko kładzione jednolite plamy czystych barw, obwiedzione dekoracyjnym konturem (&lt;orig&gt;cloisonizm&lt;/&gt;).<br><br> Ponadto wspominając o Aleksieju Jawlenskym (1864-1941) należałoby powiedzieć, "który" Jawlensky ponieważ łączył on w swoim malarstwie elementy sztuki ludowej, postimpresjonizm, fowizm i ekspresjonizm, natomiast styl indywidualny, odznaczający się tendencją do radykalnego uproszczenia środków formalnych i na pół abstrakcyjnego ujęcia tematu, rozwinął dopiero po wojnie.<br><br> Trzeba podkreślić, że to właśnie Witkacy był przede wszystkim malarzem oraz, że malarskie elementy jego wizji artystycznej znalazły swój wyraz także w formie scenicznej, powieściowej, i filozoficznej. Jednakże w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego