Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok: 1994
w sensie wyżej scharakteryzowanym.
Dla wyświetlenia tej sprawy zanalizujmy pewien typowy przykład; warto podkreślić, iż jest to przykład skrajnie uproszczony, skutkiem czego dość odległy od praktyki statystycznej. Stawiając sprawę w sposób ogólniejszy, można by znacznie wzmocnić argumentację, tracąc jednak na przejrzystości.
Przypuśćmy, że chodzi o to, jaka jest proporcja p elementów danego zbioru Z , posiadających pewną cechę C . Załóżmy, że wchodzą w rachubę tylko dwie wartości p: p i p. Niech A będzie zdaniem stwierdzającym, że p = p; tym samym A stwierdza, że p = p. Przesłanką do przyjęcia A jako konkluzji będzie oczywiście protokół z wyniku eksperymentu. Przypuśćmy, że zbadano n
w sensie wyżej scharakteryzowanym.<br> Dla wyświetlenia tej sprawy zanalizujmy pewien typowy przykład; warto podkreślić, iż jest to przykład skrajnie uproszczony, skutkiem czego dość odległy od praktyki statystycznej. Stawiając sprawę w sposób ogólniejszy, można by znacznie wzmocnić argumentację, tracąc jednak na przejrzystości.<br> Przypuśćmy, że chodzi o to, jaka jest proporcja p elementów danego zbioru Z , posiadających pewną cechę C . Załóżmy, że wchodzą w rachubę tylko dwie wartości p: p i p. Niech A będzie zdaniem stwierdzającym, że p = p; tym samym A stwierdza, że p = p. Przesłanką do przyjęcia A jako konkluzji będzie oczywiście protokół z wyniku eksperymentu. Przypuśćmy, że zbadano n
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego