Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
DYGAT: Ty uważasz, że filmy Oliviera wnoszą jako filmy coś nowego do sprawy wystawiania Shakespeare'a w ogóle, a mnie się wydaje, że to jest jednak tylko filmowy teatr. Olbrzymich możliwości, jakie daje film, Olivier właściwie nie wykorzystuje.
KOTT: To nie jest filmowany teatr, chociaż niewątpliwie Olivier zaczynał od restytucji sceny elżbietańskiej. Henryk IV to był film o przedstawieniu shakespeare'owskim w teatrze Globe. Hamlet jest już robiony częściowo na innej zasadzie. A Ryszard III...
DYGAT: Znam tylko Ryszarda III, nie widziałem tamtych filmów, więc trudno mi o tym mówić. A w końcu wszystko jedno -film czy nie film. Tradycyjne pojęcie "filmowości", którym
DYGAT: Ty uważasz, że filmy Oliviera wnoszą jako filmy coś nowego do sprawy wystawiania Shakespeare'a w ogóle, a mnie się wydaje, że to jest jednak tylko filmowy teatr. Olbrzymich możliwości, jakie daje film, Olivier właściwie nie wykorzystuje.&lt;/&gt;<br>&lt;who1&gt;KOTT: To nie jest filmowany teatr, chociaż niewątpliwie Olivier zaczynał od restytucji sceny elżbietańskiej. &lt;name type="tit"&gt;Henryk IV&lt;/&gt; to był film o przedstawieniu shakespeare'owskim w teatrze Globe. &lt;name type="tit"&gt;Hamlet&lt;/&gt; jest już robiony częściowo na innej zasadzie. A &lt;name type="tit"&gt;Ryszard III&lt;/&gt;...&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;DYGAT: Znam tylko &lt;name type="tit"&gt;Ryszarda III&lt;/&gt;, nie widziałem tamtych filmów, więc trudno mi o tym mówić. A w końcu wszystko jedno -film czy nie film. Tradycyjne pojęcie "filmowości", którym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego