Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wiedza i Życie
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
w podczerwieni, w końcu obserwując nieboskłon. Celem konstruktorów jest natomiast takie projektowanie samolotów, by ich wykrycie jak najbardziej utrudnić (opóźnić).
Obecnie najwięcej uwagi poświęca się poszukiwaniu metod zmniejszenia wykrywalności samolotu przez stacje radiolokacyjne. O łatwości wykrycia decyduje tzw. skuteczna powierzchnia odbicia samolotu (SPO), wyrażana w metrach kwadratowych. Radar stacji radiolokacyjnej emituje promieniowanie elektromagnetyczne, które powraca po odbiciu od przeszkody (w tym przypadku od samolotu). Im mniejsza skuteczna powierzchnia odbicia, tym powracający sygnał jest słabszy, a obiekt trudniejszy do wykrycia. Wielkość skutecznej powierzchni odbicia samolotu w zasadniczy sposób zależy od jego układu aerodynamicznego, czyli kształtu. Samolot trudno wykrywalny przez radar powinien być
w podczerwieni, w końcu obserwując nieboskłon. Celem konstruktorów jest natomiast takie projektowanie samolotów, by ich wykrycie jak najbardziej utrudnić (opóźnić).<br>Obecnie najwięcej uwagi poświęca się poszukiwaniu metod zmniejszenia wykrywalności samolotu przez stacje radiolokacyjne. O łatwości wykrycia decyduje tzw. skuteczna powierzchnia odbicia samolotu (SPO), wyrażana w metrach kwadratowych. Radar stacji radiolokacyjnej emituje promieniowanie elektromagnetyczne, które powraca po odbiciu od przeszkody (w tym przypadku od samolotu). Im mniejsza skuteczna powierzchnia odbicia, tym powracający sygnał jest słabszy, a obiekt trudniejszy do wykrycia. Wielkość skutecznej powierzchni odbicia samolotu w zasadniczy sposób zależy od jego układu aerodynamicznego, czyli kształtu. Samolot trudno wykrywalny przez radar powinien być
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego